Καλώς ήρθατε στο Psycho-logos
Λ. Καλαμακίου 35, Άλιμος, T.K 17455
Τ210 98 51 817

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η Εργοθεραπεία μελετά και χρησιμοποιεί σκόπιμες δραστηριότητες στους τομείς της αυτοεξυπηρέτησης, της αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και της παραγωγικότητας με στόχο να παρέχει τη δυνατότητα σε άτομα με περιορισμούς να επιτύχουν το μέγιστο των ικανοτήτων τους.

Η Εργοθεραπεία παρεμβαίνει συγκεκριμένα:

Στην Αδρή κινητικότητα: την ισορροπία, τον κινητικό συντονισμό, την ικανότητα ενός παιδιού να πετάει, να πιάνει και να κλωτσά μια μπάλα

Στην Λεπτή κινητικότητα: τους λεπτούς χειρισμούς δακτύλων-χεριών (βελτίωση στη δύναμη, τη σταθερότητα και τη θέση), τις γραφοκινητικές δεξιότητες (λαβή και έλεγχος μολυβιού, ικανότητα αντιγραφής σχημάτων, ικανότητα δημιουργίας σχημάτων ή γραμμάτων), τον έλεγχο του καρπού και του βραχίονα, την οπτική αντίληψη και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την λαβή και χρήση ψαλιδιού.

Στον Αισθητικοκινητικό τομέα: την αισθητηριακή επεξεργασία και οργάνωση των ερεθισμάτων που προέρχονται από το απτικό-ιδιοδεκτικό-αιθουσαίο-οπτικό-οσφρητικό-γευστικό σύστημα, την κιναίσθηση, τη στερεογνωσία, την ανταπόκριση πόνου, το σχήμα σώματος, την αντίληψη σώματος, τον τοπογραφικό προσανατολισμό, τον διαχωρισμό εικόνας-φόντου, την αντίληψη βάθους, τη σταθερότητα φορμών.

Στον Γνωστικό – Αντιληπτικό τομέα: την οπτική διάκριση, τις χωροχρονικές σχέσεις (π.χ. την ικανότητα να αναγνωρίζει την αντιστροφή αντικειμένων ή συμβόλων), την οπτική μνήμη (π.χ. το να θυμάται ένα σχήμα μετά από μερικά δευτερόλεπτα),

Στις Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής: την ένδυση, τη σίτιση (π.χ. λαβή πιρουνιού-μαχαιριού), την αυτοεξυπηρέτηση (π.χ. χρήση τουαλέτας).

Στις Κοινωνικές Δεξιότητες: την ικανότητα συνεργασίας με συνομηλίκους, την ανάπτυξη της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης, την ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής, την ικανότητα ακολουθίας εντολών, τη δυαδική αλληλεπίδραση.

Ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία όταν παρουσιάζει δυσλειτουργίες σε κάποιον από τους παραπάνω τομείς.

Τέλος, απευθύνεται σε παιδιά με διαταραχές όπως:

  • Διάσπαση προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Κοινωνική αδεξιότητα και χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Προβλήματα οριοθέτησης κι οργάνωσης χώρου
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
  • Ψυχοκινητική και Αναπτυξιακή καθυστέρηση
  • Νοητική υστέρηση
  • Σύνδρομα (Down, ελλειμματικής προσοχής)
  • Γραφοκινητικές δυσκολίες
  • Αισθητηριακές δυσλειτουργίες
  • Άλλες διαταραχές ή καταστάσεις